Emmers

Emmers

De emmer is vol … nee … de emmers zijn vol.
Ja en … nee … er zijn geen emmers meer.
Ja, de emmers zijn op!

Waar de een al stop zegt nadat 1 emmer vol is en de ander misschien wel tien emmers heeft.
Kijk ik vandaag om me heen en besef dat ik duizenden emmers heb staan.

Jeetje!?
Zoveel emmers, zoveel kracht, zoveel doorzettingsvermogen, zoveel veerkracht!
Ja, dapper en trots mag je het wel noemen volgens sommige, maar eigenlijk ook in en in triest en verdrietig,
ook zoveel emmers met onverwerkte emoties, pijn en verdriet.

Ik ben sterk en ik ga altijd door, positieve drive en ook al is het leven soms hard en moeilijk.
Je kan wel bij de pakken neer gaan zitten, maar je zal toch door moeten.
Geleefd door het verleden onbewust, vorige levens, patronen, ongelukken … positief blijven en door.

Als de emmer weer half leeg was, had ik weer ruimte en weer energie.
Nu om me heen kijkend en beseffen dat ik dacht … dat ik 10 emmers had!
Maar zo crea bea als ik ben, mijn kracht en moed, doorzettingsvermogen heb ik onbewust steeds nieuwe emmers
weten te vinden, terwijl ik al op was, vond ik altijd weer na een tijd een manier.
Niet beseffende dat het een nieuw emmer was, een emmer die helemaal niet daar hoort te zijn, nog meer te dragen.

Vorig jaar op het punt dat ik besefte dat de grens bereikt was, dat lichaam en geest niet meer samenwerkte,
totaal uit balans, op …. mijn lichaam kon niet meer, wetende dat ik hulp nodig had.

Ja, als er 10 emmers leeg zijn ging ik weer, maar 10 op duizenden … tja dat maakt niet zo verschil!
Door zoveel emmers, seizoen en klimaten zijn er een hoop bevroren door het ijs perk.
Ze staan allemaal in verbinding maar ijs zal toch eerst moeten dooien voordat het kan stromen!

Bij een trigger geen geleidelijke bevriezing meer, maar bam !

Trots dat ik de stap heb gezet, de stap om mijn emmers te gaan leggen.
Ook moeilijk het zijn er zoveel, en nu leren dat ik bij het legen van 10, 25, 50, 500 emmers nog steeds niet herval in
valkuilen, vaste patronen.
Het is een druppel, maar een druppel op een gloeiende plaat, maar beter 1 dan geen ;-)

Wetende dat door lichaam en geest in balans te brengen, mijn onbewustzijn ook uiteindelijk zal gaan meewerken.
Ik zal de emmers moeten zoeken, maar zal ze vinden als de tijd rijp is en zal ze vinden!
Door mijn hart open te stellen, open te stellen nu eerst voor mij zelf!
Te luisteren en voelen met mijn intuïtie!
Stil te staan, niet meer doorgaan maar stil staan!
Kijken en voelen, emoties voelen en doorstaan.

Zodat de emmers die bevroren zijn kunnen gaan dooien en er meer water gaat stromen.

Mijn eigen plek gaan claimen, om te kunnen worden wie ik in aanleg ben. 
Emmers te legen en energie terug te geven!
Om te gewoon te kunnen zijn.

Ja, die emmers ben ik, maar ik kies voor mijzelf met minder gewicht!

                                                                                                                                                                                            
Geschreven op 22-6-2017
Copyright by me!



Reacties

  1. Mooi geschreven! En inderdaad, het klinkt zo makkelijk 'de emmer is vol', maar hoeveel mensen zetten er dan niet weer een emmer bij en laten die ook weer vollopen? Mooi dat je nu jezelf op één gaat zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk geschreven :)) Wat kan je trouwens mooi schrijven 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een mooie vergelijking met die emmers. Als je emmer vol zit betekent dit in de regel dat het op is. Maar als je meerdere emmers hebt kun je weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk geschreven, ik merk dat we dingen gemeen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten